Ruszył system Bezpieczny PESEL!

W Polsce coraz częściej spotykamy się z sytuacją wyłudzenia kredytu na skradzione dane osobowe. Dlatego CRIF we współpracy ze Związkiem Firm Pożyczkowych uruchamia system Bezpieczny PESEL, który ma chronić konsumentów przed oszustwami. Od dziś każdy Polak może za darmo zastrzec swoje dane osobowe.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów oraz kluczowych firm pożyczkowych w Polsce w zakresie wspierania odpowiedzialnego i bezpiecznego pożyczania, oddajemy do użytku system Bezpieczny PESEL. Jego celem jest ochrona Polaków przed oszustwami związanymi z kradzieżą tożsamości poprzez prewencyjne zastrzeżenie danych osobowych.

Wpisanie swoich danych na portalu bezpiecznypesel.pl powoduje, że użytkownicy systemu CreditCheck są poinformowani, że dana osoba nie planuje zaciągania pożyczki, co ułatwia zapobieganiu oszustwom i wyłudzeniom.

- Przetwarzane dane osobowe, na podstawie zgody, będą wykorzystywane wyłącznie w celu prewencyjnego zablokowania możliwości otrzymania pożyczki pozabankowej – zastrzega dr Bartłomiej Okoń, dyrektor ds. prawnych Związku Firm Pożyczkowych.

Bezpieczny PESEL jest całkowicie darmowy

System „Bezpieczny PESEL” opiera się na koncepcji Listy Robinsona, a jego charakter zbliżony jest do baz typu credit freeze, z powodzeniem działających w innych krajach. Korzystanie z bazy, zarówno dla konsumentów i instytucji pożyczkowych, jest dobrowolne i bezpłatne.

- Jeżeli dziś konsument jest przekonany, że nie chce korzystać z kredytów z sektora pozabankowego, zachęcamy go do skorzystania z rozwiązania Bezpieczny PESEL – jako narzędzia prewencyjnego. Dzięki temu z jednej strony ma możliwość zabezpieczenia swoich danych, natomiast z drugiej może dać jasny sygnał współpracującym firmom o możliwości wystąpienia sytuacji wyłudzania kredytu – stwierdza Bartosz Pundyk, dyrektor sprzedaży CRIF.

- System Bezpieczny PESEL zdecydowanie zmniejsza ryzyko fraudu, czyli niepożądanego scenariusza przy udzielaniu pożyczek. Skutkiem wyłudzeń są nie tylko straty kapitałowe ale również szereg konsekwencji oraz nieprzyjemnych sytuacji dla osób, pod które podszyli się oszuści. Głowna idea opiera się na zasadzie, że lepiej zapobiegać niż leczyć – dodaje Rafał Gibczyński, prezes Solven Finance sp. z.o.o, czyli jednej z wielu instytucji pożyczkowych, które już korzystają z systemu Bezpieczny PESEL.

Więcej informacji na ten temat: https://www.bezpiecznypesel.pl/o-rozwiazaniu/

System Bezpieczny PESEL dostępny jest pod adresem: https://www.bezpiecznypesel.pl

CSR Financial Day - II edycja konferencji, 5 kwietnia 2017 r.

Zbliża się II edycja konferencji naukowej CSR Financial Day - Społeczna odpowiedzialność instytucji finansowych, organizowanej przez SKN Bankowości i Pośrednictwa Finansowego.

Celem konferencji jest przedstawienie od strony teoretycznej i praktycznej społecznej odpowiedzialności biznesu w instytucjach finansowych – bankach, pośrednictwie finansowym i doradztwie finansowym. Związek Firm Pożyczkowych jest merytorycznym patronem tego wydarzenia.

Konferencja będzie podzielona na 3 panele dyskusyjne:

  • Rola Komisji Etyki w podnoszeniu poziomu praktyk społecznie odpowiedzialnych w instytucjach finansowych,
  • Fin-tech a społeczna odpowiedzialność instytucji finansowych,
  • Raportowanie społeczne w instytucjach finansowych.

Konferencja odbędzie się 5 kwietnia o godzinie 9.00 na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Szczegóły dotyczące konferencji dostępne są na stronie Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.  Osoby zainteresowane udziałem w konferencji prosimy o zgłaszanie się poprzez  wydarzenie utworzone na Facebook'u.

Serdecznie zapraszamy!

II April Consumer Credit Days, 27-28 kwietnia 2017 r.

Przed nami II edycja organizowanej przez Zoomevents, Polski Związek Zarządzania Wierzytelnościami oraz Związek Firm Pożyczkowych konferencji April Consumer Credit Days, która odbędzie się w dniach 27-28 kwietnia 2017 roku w Hotelu Narvil Conference & SPA w Serocku k/Warszawy.

W programie konferencji między innymi:

  • ZMIANY - aktualna sytuacja i perspektywa rynku Consumer Credit;
  • ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ w branży kredytów konsumenckich;
  • CREDIT RISK - zarządzanie ryzykiem w tym modelowanie ryzyka kredytowego;
  • INNOWACJE - co nowego dla B2C w branży zarządzania należnościami?

Szczegółowe informacje na temat konferencji, program wydarzenia oraz warunki uczestnictwa znajdują się na stronie: www.accd.pl.

Firmy należące do ZFP mogą otrzymać od nas bezpłatne wejściówki na konferencję. Zainteresowanych prosimy o kontakt mailowy na adres: biuro@zfp.org.pl.  

V Międzynarodowy Kongres Płatności Bezgotówkowych

W dniach 21-22 marca 2017 roku odbędzie się V edycja Kongresu pod hasłem "Nowy ład bezgotówkowy. 50 lat kart płatniczych w Polsce".  Organizatorem Kongresu jest Fundacja Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego.

Kongres jest miejscem spotkań przedstawicieli biznesu, administracji publicznej i nauki. Miejscem dyskusji i poznawania opinii wszystkich grup uczestniczących w rynku płatności bezgotówkowych. Kongres zwraca uwagę na interesujące prezentacje, wciągające debaty i możliwość spotkania tak szerokiej reprezentacji branży - ponad 250 przedstawicieli wiodących instytucji zajmujących się tematyką płatności. Związek Firm Pożyczkowych jest jednym z honorowych partnerów Kongresu.

Na uczestników Kongresu czekają:

  • czołowi eksperci problematyki płatniczej z Polski i Europy;
  • jedyne forum dyskusyjne łączące instytucje finansowe, administrację publiczną, uczelnie, firmy handlowe i usługowe;
  • uroczysta Gala branży płatności bezgotówkowych, połączona z wręczeniem statuetek eDukata 2017 - nagród dla wiodących firm i ekspertów rynku płatności bezgotówkowych;
  • specjalne panele tematyczne: eksperci europejscy o przyszłości płatności, rozwój płatności bezgotówkowych na wybranych rynkach międzynarodowych, wpływ zmian legislacyjnych na branżę, płatności publiczne, potrzeby merchantów, zachowania konsumentów, rozwój technologii, przyszłość krajowych rozwiązań płatniczych, wspieranie rozwoju startup'ów w Polsce.

Szczegółowy program Kongresu, sylwetki prelegentów, regulamin eDukata oraz informacje organizacyjne dostępne są na stronie: www.kongresplatnosci.pl.

 

Kongres eHandlu 29 września 2015, PGE Narodowy

Już jutro 24 praktyków e-commerce i e-marketingu podzieli się swoją wiedzą i przedstawi najlepsze praktyki z zakresu e-handlu. 

Organizowany przez Fundację Polak 2.0 Kongres eHandlu, który odbędzie się już 29 września, 2 tygodnie przed jesiennymi IX Targami eHandlu. To idealna okazja, aby spotkać się z liderami rynku e-commerce, zdobyć inspiracje i świeże pomysły na rok 2016 i zyskać wszechstronne informacje o panoramie najnowszych rozwiązań.

Szczegółowe informacje na Kongres eHandlu

Biznes i Technologie 2015, Warszawa 21-22 lipca

Dynamiczny rozwój rynku, powoduje, że współczesne przedsiębiorstwa muszą spełniać różnorodne, zmieniające się oczekiwania swoich klientów. Sprawna organizacja wewnątrz firmy, uporządkowane dokumenty i procesy, dobrze zorganizowana komunikacja i obsługa klienta, a także niezawodna infrastruktura - to klucz do osiągnięcia sukcesu.

Jest to wyjątkowe potkanie wszystkich branż mające na celu przedstawienie różnorodnych rozwiązań technologicznych, wspierających działalność firm.

Szeroki zakres tematyczny, pomoże wzbogacić wiedzę uczestników w zakresie zarówno infrastruktury oraz bezpieczeństwa IT jak również wsparcia strategii i zarządzania w przedsiębiorstwie.

>> Agenda wydarzenia

Security - rozwiązania do utrzymania i zarządzania bezpieczeństwem w firmie 2 lipca 2015 r., Warszawa

2 lipca 2015 r. w Warszawie odbędzie się 6 edycja konferencji Security. Poprzez wymianę doświadczeń i wysłuchanie najnowszych case studies uczestnicy poznają najlepsze metody zarządzania bezpieczeństwem w różnych sektorach.

 

Szczegółowe informacje: www.successpoint.pl/security

Rejestracja: www.successpoint.pl/BI-w-finansach#zarejestruj-się

 

Konferencja otrzymała rekomendację: Polskiego Komitetu Normalizacyjnego.

Patronat Honorowy objęli: Związek Firm Pożyczkowych, Krajowe Stowarzyszenie Ochrony Informacji Niejawnych, Krajowe Stowarzyszenie Bezpieczeństwa Teleinformacyjnego i Ochrony Informacji Niejawnych, Stowarzyszenie Instytut Informatyki Śledczej

 

>> Agenda wydarzenia

Mobilna (r)ewolucja - systemy i narzędzia wspierające organizację, doradztwo i obsługę klienta 16 czerwca w Warszawie

Rozwiązania mobilne odgrywają coraz większą rolę w funkcjonowaniu przedsiębiorstw.

Miniony rok przyniósł szereg istotnych zmian i nowości na rynku m-commerce w Polsce. Nastąpiło zwiększenie zainteresowania technologiami mobilnymi. Działy marketingu i przedsiębiorcy uświadomili sobie, że wdrożenie mobilnych rozwiązań w dzisiejszych  czasach jest rzeczą niezbędną. Traktowane do tej pory „po macoszemu” mobilne strony, sklepy czy aplikacje, zyskały na popularności.

To bardzo ważna zmiana i kolejny krok w ewolucji od dokumentu papierowego do elektronicznego.

Dlatego jeżeli:

·         Realizujesz swoje zadania, często będąc poza siedzibą firmy?

·         Urządzenia mobilne jak: smartfon czy tablet to Twoja codzienność?

·         Potrzebujesz dostępu do najważniejszych i aktualnych danych dotyczących firmy gdziekolwiek jesteś? 

EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM WINDYKACYJNYM B2C/B2B (09.06.2015)

Warsztaty zorganizowane  przez  BMS mają za zadanie odpowiedzieć  na  najbardziej  nurtujące  pytania  managerów,  którzy  w  swoich  organizacjach  codziennie  stawiają  czoła  w zarządzaniu  i  kierowaniu  zespołami  ds.  odzyskiwania  należności.  Doświadczeni  Dyrektorowie  z firm takich  jak:  COFACE, VIVUS,  VEX  oraz  INTRUM  JUSTITIA  za  pomocą  warsztatowych  trików, przekażą  uczestnikom   praktyczne  rozwiązania  gotowe  do zaimplementowania  w  swoich  zespołach. 

>> Szczegółowe informacje o wydarzeniu