Kampania medialna: Nie daj się nabrać. Sprawdź, zanim podpiszesz!

Po raz kolejny ruszyła kampania społeczna pt. ,,Nie daj się nabrać. Sprawdź, zanim podpiszesz”, której celem jest zwrócenie uwagi przyszłych pożyczkobiorców na problem dokładnego czytania umów o pożyczki oraz nie podpisywania dokumentów, których się nie rozumie.

Współorganizatorami jest 7 instytucji publicznych: Bankowy Fundusz Gwarancyjny, Komisję Nadzoru Finansowego, Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Sprawiedliwości, Narodowy Bank Polski, Policję oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Akcję wspierają Telewizja Polska oraz Polskie Radio.

Jak podaje portal prnews.pl: ,,Bohaterem kampanii jest pani Krystyna, która przed świętami zdecydowała się na zaciągnięcie pożyczki w wysokości czterech tysięcy złotych. Na stronie internetowej kampanii www.zanim-podpiszesz.pl można śledzić, jak każdego dnia rośnie jej dług,a wraz z nim stres i frustracja”.

W trakcie trwania kampanii wyemitowane zostaną spoty informacyjne tłumaczone na język migowy oraz zawierające wyraźne napisy.

Źródło: NBP