IMM: W III kwartale instytucje finansowe brały reklamowy oddech przed kampanią świąteczną. Pod koniec roku wydatki na promocje mogą sięgnąć 0,5 mld. zł

III kwartał na rynku reklamy wypadł kiepsko. Instytucje wydały 336 mln zł, czyli o 23 proc. mniej niż w okresie od kwietnia do czerwca. Jednak zgodnie z analizą Instytutu Monitorowania Mediów – pod koniec roku kwota może wzrosnąć do 500 mln zł. Jak informuje portal ''Newseria Biznes'': ,,Charakterystyczną tendencją w III kwartale był wzrost aktywności firm, które zajmują się udzielaniem pożyczek, firm pozabankowych – zauważa Łukasz Jadaś (starszy specjalista ds. badań i produktów Instytutu Monitorowania Mediów).- Drugim, po ING Banku Śląskim, najbardziej aktywnym reklamodawcą była firma Vivus, która przeznaczyła na promocję 21,5 mln zł. W pierwszej dziesiątce znalazły się też firmy pożyczkowe, takie jak Provident czy Wonga.”

Źródło: Newseria Biznes