Młodzi ludzie najchętniej korzystają z chwilówek

Aż 53 proc. klientów pozabankowego sektora finansowego to osoby z pokolenia Y, czyli najmłodsze pokolenie Polaków urodzone po 1980 roku. Według danych Biura Informacji Kredytowej ponad połowa produktów firm pożyczkowych trafia do osób poniżej 32 roku życia.  Wpływ na tak duże zainteresowanie mikropożyczkami wśród przedstawicieli pokolenia Y może mieć szybkość i łatwość ich otrzymania oraz problem z uzyskaniem wsparcia od banku z powodu zaległych zobowiązań bądź braku stałych dochodów.

Według podanej przez BIK struktury wieku sprzedaży w 2014 roku poza pokoleniem Y, klienci firm pożyczkowych to w 29 proc. pokolenie X – osoby pomiędzy 32 a 46 rokiem życia, 15 proc. pożyczkobiorców to osoby dojrzałe –  47-65 lat oraz 2 proc. osób powyżej 65 roku życia.

 

Źródło: biznes.onet.pl